Homme, 25. septembril 2014 algab Eestis ainulaadne 3D ja visuaalefektide konverents, mis toob Tartusse taas selle ala tipud kogu maailmast.

Konverentsi eesmärgiks on tõsta siinsete ettevõtete taset ja koostöövalmidust, et tulevikus jõuaks Eestisse suuremahulised rahvusvahelised projektid. Selle aasta märksõnadeks on visuaalefektide tulevik ja esinejate juhtumiuuringute (case study'de) näitel saavad osalejad kontrastse pildi väikeste spetsialiseerunud ettevõtete edulugudest ja suurstuudiote ees seisvatest probleemidest muutuvas keskkonnas.

Konverentsi peaesineja John Hughes käsitleb oma ettekandes visuaalefektide valdkonna tulevikku Rhythm and Hues stuudio näitel. Ta on suurstuudio Rythm and Hues rajajaid ja see on tema juhtimisel kahekümne aasta jooksul võitnud pika nimekirja Filmiakadeemia auhindu (Oscareid). Nädal pärast stuudio pankrotti võitis see Oscari parimate visuaalefektide eest filmis „Pii elu.” Pankroti ajastus ja mastaap on valdkonnas andnud palju kõneainet ja selle põhjusena on nähtud muutusi visuaalefektide tööstuses: riiklikel rahastusskeemide ja maksusoodustuste koosmõju on viinud võidujooksuni madalaimate maksumäärade nimel ja vanade ärimudelite lagunemiseni.

Virginie Bourdin räägib oma ettekandes paindlikkuse olulisusest rahvusvahelises konkurentsis ja oma kogemusest suure-eelarvelistes filmides. Bourdin alustas trükireklaami- ja taustakunstnikuna. Seejärel sai temast stuudios Moving Picture Company töötades esimene visuaalefektide kunstnik Londonis (VFX concept artist). Bourdini varajased tööd selles stuudios olid „Harry Potteri” filmid ja „Da Vinci kood.” Virginie Bourdin rajas esimese visuaalefektide kunstiosakonna ja sellest ajast alates on ta koos oma meeskonnaga loonud visuaalefektide kunstilisi kontseptsioone kolmekümne filmi jaoks. Sel aastal on ta olnud kunstiline juht linateostes „X-Mehed: Tulevase möödaniku päevad,” „Godzilla” ja „Galaktika valvurid.” Kuna viimane film on verivärske, tuli Virginiel Eestis filmist rääkimiseks taotleda stuudiolt eriluba.

Soome väikestuudiote edulugudest räägivad sel aastal James Post ning Troll VFX juhid Antti Kulmala ja Petteri Linnus. Väike, kuid edukas on ka Islandi stuudio RVX, mida esindavad konverentsil stuudio juht Dadi Einarsson ja produtsent Birgir Sigfusson. Islandi tuntuim visuaalefektide ettevõte on loonud visuaalefekte muuhulgas filmidele „Gravitatsioon”, „2 relva” ja „Scherlock Holmes.” Dadi Einarsson kõneleb ka rahvusvahelisest koostöökogemustest Rootsi ja Norra stuudiotega.

Eelkõige produtsentidele ja järeltootmise juhtidele on suunatud töötuba, milles antakse üldine pilt tootmisprotsessist. Seminari vorm võimaldab osavõtjatel tuua koolitusele ka enda käimasolevaid projekte. Muuhulgas vaadeldakse järeltootmise eelarvestamist, aja planeerimist ja tööprotsesse. Töötoa viimases osas vastab küsimustele esinejatest koosnev paneel. Koolituse läbiviija Niko Remus võib näidetena kasutada oma hiljuti lõpetatud filme „Ainult armastajad jäävad ellu,” „Hannah Arendt” või „Tuvi istus oksal ja mõtles elu mõttest.”

Nii koolitusele kui ka seminarile on veel mõned kohad. Rohkem infot konverentsi kohta ja registreerumisvorm: http://www.loovtartu.ee/3dconference/2014/

25.–26. septembril Tartu Loomemajanduskeskuse suures saalis (Kalevi 17) toimuva konverentsi töökeeleks on inglise keel. Konverentsi korraldab Tartu Loomemajanduskeskus.

Informatsioon: Margus Tuvikene, tel 5624 2341.

Fotol Virginie Bourdin

tartu linneasregionaalarengu fond